Ako najlepšie zaujať kupujúceho s nehnuteľnosťou na predaj?
Kvalitné fotografie pripravenej nehnuteľnosti sú základom úspechu ako si Vašu nehnuteľnosť kupujúci zamiluje už pri prvom prezretí na internete.
Prvý dojem je najdôležitejší
Prvých 7 sekúnd je najdôležitejších.
Ak plánujete alebo už predávate nehnuteľnosť odporúčam dať na rady odborníka.
Predsa ani auto si neopravujete sami doma na kolene. Jednoducho buď poznáte kvalitného automechanika, alebo si pozriete servis vo Vašom okolí a jeho referencie.
Prvý dojem
Predstavte si, že ste kupujúci, ktorý intenzívne hľadá vysnívané bývanie. Je množstvo lokalít s veľkou ponukou a tak sa často stáva, že ste sklamaný po dlhom čase strávenom surfovaním na internete. Zároveň ste mohli nájsť aj nejakú nehnuteľnosť s ktorou by ste sa zmierili, ale nezaujala Vás až tak, aby ste za ňu zaplatili požadovanú sumu. Príbeh a prezentácia inzerovanej nehnuteľnosti Vás až tak neoslovili. Preto je dôležité pre Vašu nehnuteľnosť „vystúpiť z davu“.
Klamať sa nevypláca!
Častokrát sa stretávame s tým, že nehnuteľnosť nezodpovedá obsahu jej inzercie. Buď je upravená a realitný maklér stráca dôveru kupujúcich, alebo sú uvedené zavádzajúce informácie, čo odradí kupujúcich. Tým pádom je to strata času pre predávajúceho a aj samotného makléra. Stretol som sa najčastejšie s vizuálne nafúknutým priestorom, inzercia inej nehnuteľnosti, údaje o nehnuteľnosti sú v rozpore s pravdivými údajmi o nehnuteľnosti a mnohé iné. Po mojej skúsenosti z praxe ponúkam klientom službu Agent kupujúceho, pretože chcem ochrániť kupujúcich pred kúpou nehnuteľnosti založenej na nepravdivých informáciach.
Titulná fotografia
Titulná fotografia inzerovanej nehnuteľnosti je zväčša najpodstatnejšia. Správne zvolená úvodná fotka môže byť rozhodujúcim faktorom pre úspech, alebo neúspech predaja. Môžete mať 10 krásnych záberov Vašej nehnuteľnosti, ak použijete na úvod ten správny, môžete mať veľkú šancu na získanie potencionálneho záujemcu. Naopak pri nesprávne zvolenej titulnej fotke, by Vašu nehnuteľnosť mohol prehliadnuť a to nechceme.
Jedna fotka nepredáva
Správne zvolená titulná fotografia je jedna z dôležitých vecí, ale to nie je všetko. Netreba zabúdať na prezentáciu ďalších priestorov. V potencionálnom kupujúcom musíte vzbudiť potrebu vidieť Vašu nehnuteľnosť naživo. Vyzdvihnúť všetky jej pozitívne vlastnosti a ukázať mu, prečo by mal mať záujem.
Príprava nehnuteľnosti na fotenie
Bez prípravy na fotenie to nemá zmysel. Fotografie priestorov, ktoré sú zapratané nábytkom, osobnými vecami alebo sú znečistené, nepôsobia na potencionálneho kupujúceho pozitívne. Profesionálnemu foteniu by mala vždy predchádzať príprava – home staging. Je potrebné nehnuteľnosť upratať, nadizajnovať a a zbaviť sa osobných a súkromných vecí.
Tmavé fotografie neoslovia
Pripravená, upravená nehnuteľnosť na fotenie je určite jedným z dôležitých faktorov ako zaujať, ale aj fotografia musí byť kvalitne vyhotovená. Vaša prezentácia nehnuteľnosti by mala zodpovedať jej cene. Predsa by ste si nekúpili v obchode nejaký tovar, ktorý by vyzeral zle alebo by Vás niečo na ňom odrádzalo.
Chcete zvládnuť predaj nehnuteľnosti úspešne?
Vynikajúca realitná stratégia – popis, príbeh, fotografie, videoobhliadka, vizualizácia interiéru a ďalšie možnosti môjho marketingu zvyšujú šancu na predaj nehnuteľnosti s najväčším profitom. Nenechajte nič na náhodu a zverte sa do rúk profesionálovi. Chcete predať nehnuteľnosť? Váš realitný maklér Ing. Martin Grunta.